Retouren & Garantie
Retouren en garantie
Wilt u een product retourneren? Lees hieronder wat u kunt doen.
Wettelijke garantie
Voor alle artikelen die u bij ons koopt, geldt de wettelijke garantie. Wettelijke garantie wil zeggen dat een product datgene is of moet doen wat de consument er in alle redelijkheid van mag verwachten. Voor sommige producten geldt ook een fabrieksgarantie. Deze garantie doet niets af aan de wettelijke garantie.
Beschadigd product ontvangen?
Een beschadigd product ontvangen? Geef het aan bij onze klantenservice en wij sturen u een vervangend product toe. Dat vervangende product wordt kosteloos naar u verzonden. Volg onderstaande stappen om een defect product te melden:
- Neem contact op met de klantenservice. Bijvoorbeeld via WhatsApp, chat of mail.
- Vertel over het beschadigde product en stuur een foto ter verduidelijking.
- Na controle stuurt de klantenservice u een nieuw product toe.
U hoeft in sommige gevallen het beschadigde product niet terug te sturen naar De Online Drogist. Wel kunnen wij in uitzonderlijke gevallen vragen het op te sturen, als wij het defecte product nader willen onderzoeken samen met de fabrikant. Dit doen wij alleen in goed overleg met u en de kosten van deze retourzending zijn altijd voor onze rekening.
Verkeerd product ontvangen?
Heeft u een verkeerd product ontvangen? Ook al doen wij ons uiterste best om de juiste producten te versturen, er bestaat altijd een kleine kans dat er iets misgaat. Mocht u een onjuist product hebben ontvangen, kunt u contact opnemen met onze klantenservice. Dit zijn de stappen:
- Neem contact op met de klantenservice. Bijvoorbeeld via WhatsApp, chat of mail.
- Laat weten welk verkeerd product u heeft ontvangen en welke u dient te krijgen.
- Na controle stuurt de klantenservice u een nieuw product toe.
De kosten voor een eventuele retourzending bij een verkeerd artikel zijn voor De Online Drogist. Ook de verzendkosten van een nieuwe verzending zijn voor ons.
Retour aanmelden
Lees hier hoe u een retourzending aanmeldt. Goed om te weten: als u mét een account heeft besteld bij ons (1), gaat dit proces iets anders dan wanneer u zonder account heeft besteld (2). Volg daarom de stappen die voor u gelden.
1. Retour aanmelden als u besteld hebt mét account
Een of meer producten retourneren? Dan heeft u een retourlabel nodig. Volg de onderstaande stappen om een retourlabel te bemachtigen.
- Ga naar Mijn Account.
- Kies voor Bestelhistorie.
- Tik naast de betreffende bestelling op ‘Stuur (deel van) bestelling terug’
- Geef vervolgens een reden op waarom u 1 of meerdere producten terugstuurt.
- Tik hierna op Retour aanmelden
- Zodra de retour is aangemeld, sturen wij u een retourlabel per e-mail.
- Dit label kunt u uitprinten en op het terug te sturen pakketje plakken, of u kunt het label laten scannen bij een PostNL-punt. In het laatste geval, plakt PostNL er een sticker op voor u.
- De retour wordt naar ons verzonden.
Belangrijk om te weten:
- De optie om producten te retourneren geldt voor 14 dagen na verzending. Binnen deze twee weken kunt u een retourlabel aanvragen.
- Alleen ongeopende, ongebruikte en onbeschadigde producten kunnen worden geretourneerd.
- Bij het retourneren vanuit het buitenland worden verzendkosten niet vergoed.
2. Retour aanmelden als u besteld hebt zonder account
Zonder account besteld? Dan kunt u niet zelf een retourlabel realiseren. Hier heeft u onze klantenservice voor nodig. Neem daarom contact op met onze support-afdeling en vraag een retourlabel aan. Deze ontvangt u vervolgens in uw mailbox.
Neem contact op met de klantenservice.
Retour: hoe lang duurt het?
Vanaf het begin van het retourproces houden wij u per mail op de hoogte. Zo weet u precies wanneer u de retour mag verwachten. Retouren worden gecontroleerd, verwerkt en indien nodig opnieuw verzonden. Dit neemt tijd in beslag. Wij doen flink ons best om een retour zo snel mogelijk te verwerken, maar de termijn wanneer de retour helemaal verwerkt is kan verschillen. Qua tijd dient u hier rekening te houden met een termijn van maximaal twee weken.
Hoe lang duurt het voordat u een vervangend product ontvangt?
Met inachtneming van onze standaard bezorgtijden, kunt u het vervangende product binnen 1 werkdag verwachten op het adres dat u heeft opgegeven in de originele bestelling.
Let op: de klantenservice moet eerst wel hebben ingestemd dat u een vervangend product mag ontvangen.
Retouradres
Als u een product retour stuurt, dient u een retourlabel te hebben (zie Retour aanmelden). Alleen met een retourlabel is uw retourzending kosteloos. Uw producten worden retour verzonden naar het volgende adres:
De Online Drogist - Retouren
Ramsburgerweg 2
4332 SG Middelburg
Let op: Stuurt u een product retour zonder retourlabel, dan zijn de verzendkosten voor uzelf.
Wettelijk herroepingsrecht
U heeft het recht om binnen een termijn van 14 dagen zonder opgave van redenen de overeenkomst te herroepen. De herroepingstermijn verstrijkt 14 dagen na de dag waarop u of een door u aangewezen derde, die niet de vervoerder is, het goed fysiek in bezit krijgt. Om het herroepingsrecht uit te oefenen, moet u ons via een ondubbelzinnige verklaring (bijvoorbeeld schriftelijk, per post, fax of e-mail) op de hoogte stellen de overeenkomst te herroepen. U kunt hiervoor gebruikmaken van het modelformulier voor herroeping, maar bent hiertoe niet verplicht. Om de herroepingstermijn na te leven volstaat het om uw mededeling betreffende uw uitoefening van het herroepingsrecht te verzenden voordat de herroepingstermijn is verstreken.
Gevolgen van de herroeping
Als u de overeenkomst herroept, ontvangt u alle betalingen die u tot op dat moment heeft gedaan, inclusief leveringskosten (met uitzondering van eventuele extra kosten ten gevolge van uw keuze voor een andere wijze van levering dan de door ons geboden goedkoopste standaard levering) onverwijld en in ieder geval niet later dan 14 dagen nadat wij op de hoogte zijn gesteld van uw beslissing de overeenkomst te herroepen, van ons terug. Indien u slechts een deel van uw bestelling retour stuurt dan worden de kosten voor levering niet teruggestort. Wij betalen u terug met hetzelfde betaalmiddel als waarmee u de oorspronkelijke transactie heeft verricht, tenzij u uitdrukkelijk anderszins heeft ingestemd; in ieder geval zullen u voor zulke terugbetaling geen kosten in rekening worden gebracht. Wij mogen wachten met terugbetaling tot wij de goederen hebben teruggekregen, of u heeft aangetoond dat u de goederen heeft teruggezonden, al naar gelang welk tijdstip eerst valt. U dient de goederen onverwijld, doch in ieder geval niet later dan 14 dagen na de dag waarop u het besluit de overeenkomst te herroepen aan ons heeft medegedeeld, aan ons terug te zenden of te overhandigen. U bent op tijd als u de goederen terugstuurt voordat de termijn van 14 dagen is verstreken. De directe kosten van het terugzenden van de goederen komen voor uw rekening.
Ons retouradres
De Online Drogist - Retouren
Ramsburgerweg 2
4332 SG Middelburg
U bent alleen aansprakelijk voor de waardevermindering van de goederen die het gevolg is van het gebruik van de goederen, dat verder gaat dan nodig is om de aard, de kenmerken en de werking van de goederen vast te stellen.
Terugstorting
Hebben wij uw retour goed ontvangen en deze geaccepteerd? Dan ontvangt u binnen 14 dagen na uw retourzending het aankoopbedrag terug op de aangegeven bankrekening.
FAQ
- Welke artikelen mogen sowieso niet retour worden gestuurd?
Hygiënische producten hebben geen recht van retour. Mocht een product uitgesloten zijn van retour, wordt dit aangegeven op de betreffende productpagina. Het gaat bijvoorbeeld om erotische artikelen, ondergoed, scheermesjes, hygiënisch verband en tampons. - Ontevreden over product: kan ik het terugsturen?
U mag, binnen 14 dagen na ontvangst van uw bestelling, zonder opgave van reden, producten retourneren, mits deze ongeopend, ongebruikt en onbeschadigd zijn.
Heeft u verdere vragen?
Neem direct contact op met onze gediplomeerde drogisten!
Uw vragen worden uitsluitend beantwoord door onze gediplomeerde drogisten. U kunt ons op verschillende manieren bereiken. Dat kan direct via de telefoon, whatsapp of persoonlijke chat, maar natuurlijk ook via de e-mail en één van onze contactformulieren.
Stel uw vraag. Wij staan u graag te woord:
- 020 7173893
Onze drogisten staan telefonisch voor u klaar.
- persoonlijke chat
U kunt chatten met onze drogisten.
- whatsapp
06 13503237Voeg ons nummer toe aan uw Whatsapp voor contact met onze drogisten
- klantenservice@deonlinedrogist.nl
Stel uw vraag per e-mail
- contactformulier
Stel uw vraag per e-mail contactformulier.
Heeft u een kwaal of gezondheidsklacht? Dan kunt u ook deze speciale formulieren gebruiken:
Onze drogisten zijn bereikbaar op werkdagen bereikbaar van 09:00 - 21:30 uur, op zaterdag van 12:30 - 17:30 en op zondag van 12:30 - 20:30
Bereikbaarheid op normale weekdagen
In de onderstaande tabel vindt u onze bereikbaarheid op normale weekdagen. Op en rond feestdagen in Nederland kan de bereikbaarheid afwijken.
Weekdag:
Bereikbaarheid:
Maandag
09:00 - 21:30
Dinsdag
09:00 - 21:30
Woensdag
09:00 - 21:30
Donderdag
09:00 - 21:30
Vrijdag
09:00 - 21:30
Zaterdag
12:30 - 17:30
Zondag
12:30 - 20:30